Slide background

KAUPUNKILAISTEN OMA
ENERGIAYHTIÖ

Slide background

PARAS HETKI VAIHTAA
KAUKOLÄMPÖÖN

Slide backgroundSÄHKÖÄ JA LÄMPÖÄ
KESKI-SUOMEN SYDÄMESTÄ
Slide background

KAUPUNKILAISTEN OMA
ENERGIAYHTIÖ

Slide background

PARAS HETKI VAIHTAA
KAUKOLÄMPÖÖN

Slide background

SÄHKÖÄ JA LÄMPÖÄ
KESKI-SUOMEN SYDÄMESTÄ

Image

Datahub-käyttöönotto helmikuussa 2022

Mikä Datahub on?
Datahub on sähkön vähittäismarkkinoiden keskitetty tiedonvaihtojärjestelmä, johon tallennetaan tietoja Suomen 3,8 miljoonasta sähkönkäyttöpaikasta. Datahubin tietoja käyttävät noin 100 sähkönmyyjää ja 80 jakeluverkkoyhtiötä palvellessaan asiakkaitaan eli sähkön käyttäjiä. Jatkossa verkko toimittaa datan Datahubiin ja myyjä saa sen sieltä.
Lue lisää..

Datahub tulee vastaisuudessa sisältämään kaiken tiedon, mitä eri sähkömarkkinaprosesseissa tarvitaan. Tämä käsittää sähkönkäyttäjien, heidän sähkösopimustensa ja käyttöpaikkojensa tiedot ja tietysti kulutustiedot.

Kaikki sähkömarkkinoiden osapuolet, eli sähkön vähittäismyyjät ja verkkoyhtiöt eli jakeluverkonhaltijat siirtyvät järjestelmään yhtä aikaa. Järjestelmää on rakennettu jo vuosia.

Datahub otetaan Keuruun Energiallakin käyttöön 21.2.2022.

 

Miten Datahub vaikuttaa sähkönkäyttäjiin?

Tavalliselle sähkönkäyttäjälle kenties ainoa näkyvä muutos on se, että jokainen Suomen käyttöpaikka numero korvataan uniikilla 18-numeroisella GSRN-tunnuksella, joka näkyy sähkölaskulla, sopimuspohjilla ja online-palveluissa. GSRN tunnus muodostuu kolmesta osasta; yritystunnisteesta, yksilöllisestä tunnuksesta ja tarkastusnumerosta.

Lisäksi Datahub:n käyttöönotosta johtuen Asiakas online-palvelu on pois käytöstä helmikuun loppuun asti.

 

Muutoksia palveluissa helmikuussa

Asiakas online on pois käytöstä 28.2.2022 asti.

3.- 22.2.2022 välisenä aikana myyjänvaihtona tehdyt uudet myyntisopimukset voivat alkaa aikaisintaan 8.3.2022.

Muuttotilanteissa ja muissa asioissa palvelemme normaalisti puhelimitse ja sähköpostitse.

Uusi sähköenergian myyntihinnasto astuu voimaan 1.5.2022

Olemme lähettäneen tiedon uusista hinnoista kaikkiin käyttöpaikkoihimme. Hinnaston löydät myös täältä!

Toimipisteemme palvelee jatkossa vain ajanvarauksella

Asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse arkisin klo 9-15 numerossa
020 7879 800 sekä sähköpostitse

Ota meihin yhteyttä täältä!

Maksuvalvonnastamme vastaa Sergel Oy

Maksuvalvontamme on siirtynyt Sergel Oy:lle. Laskujen maksamiseen liittyvissä asioissa tavoitat heidät numerosta 020 013 113 arkisin klo 8-18.

Laskujen sisältöihin liittyvissä asioissa pyydämme kääntymään oman asiakaspalvelumme puoleen.

Image

DATAHUB/Muutoksia palveluissa

Datahubin käyttöönoton myötä Asiakas Online -järjestelmään kirjautuminen muuttuu. Jatkossa järjestelmään kirjaudutaan käyttäen omaa asiakasnumeroa (6 numeroa) sekä laskuilla näkyvää GSRN-tunnusta (18 numeroa). Salasanan voi vaihtaa järjestelmässä vasemman reunan valikosta kohdasta Asetukset -> Vaihda salasana.

Muuttotilanteissa ja muissa asioissa palvelemme normaalisti puhelimitse ja sähköpostitse.

 

 

Vikapäivystyksemme palvelee numeroissa:

Sähkön vikapäivystys: 020 7879 809
Lämmön vikapäivystys: 020 7879 823

Uusi Asiakas Online käytössä

Uudessa Asiakas Onlinessa on paljon uusia toiminnallisuuksia ja se on edeltäjäänsä helppokäyttöisempi. Käyttäjätunnuksena Onlinessa toimii asiakasnumero ja salasanana käyttöpaikkatunnus. Mikäli käyttöpaikkoja on useampi, on salasana niiden tunnuksista pienin. Tunnukset näkyvät laskuissa.

Onlineen pääset täältä sekä sivun ylälaidasta!

Image

Pohjoislahden koulun hybridijärjestelmä

Päästötön yhdistelmä lämpöä ja sähköä

Ajankohtaiset uutiset

Radiki LOGO white 220px

© Keuruun Energia 2022. All Rights Reserved. Site by Aidia.