Laskujen saapuminen saattaa viivästyä: toimintaohjeet ja vinkkejä tulevaisuuteen

Kirjeiden, aikakausilehtien ja pienten pakettien saapumisessa tulee esiintymään viivästyksiä seuraavien viikkojen aikana. Myös Keuruun Energian lähettämät kirjeet, kuten sähkö- ja lämpölaskut tulevat mitä luultavimmin saapumaan asiakkaille myöhässä. Viivästykset liittyvät Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU:n, toisin sanottuna postin työntekijöiden tänään aloittamaan lakkoon. Lakon on määrä kestää seuraavat neljä viikkoa päivämäärin 11.11.-08.12..

Keuruun Energian maksuvalvonnasta vastaa Sergel Oy. Jos siis et ole saanut lokakuun sähkö- siirto- tai lämpölaskua, kannattaa ottaa yhteyttä Sergel Oy:n asiakaspalvelunumeroon 020 013 113 (ma-pe 08:00-18:00) tai -sähköpostiin . Näin voit siis tarkistaa, mikäli laskuja on lakon vuoksi jäänyt tulematta. Myös esimerkiksi pidempää maksuaikaa voi pyytää Sergel Oy:ltä.

Tulevaisuutta ajatellen yksi varmimmista keinoista saada laskut ajallaan on ottamalla käyttöön e-lasku perinteisen paperilaskun sijaan. Laskun voi muuttaa e-laskuksi sen maksamisen yhteydessä, ja näin laskut tulevat suoraan verkkopankkiin hyväksyttäviksi. Sähköisiä laskutusmuotoja suosittaessa laskujen saapuminen ajallaan on varmempaa, ja e-laskujen lisäksi voit pyytää laskusi myös sähköpostiin.