Päivystämme vuoden jokaisena päivänä ja tuntina, jotta alueellamme olisi kaikilla sähköt ja viat korjataan mahdollisimman pian.
Katso ajantasainen keskeytystilanne tästä kartasta.
Jos vikasi ei näy kartassa eikä kyseessä ole esimerkiksi oman kiinteistösi sulakevika, ota yhteys vikapalvelun päivystykseen 020 7879 809.
Jos tiedät esimerkiksi sähkölinjoille kaatuneita puita, voit ilmoittaa niiden sijainnin meille. Se nopeuttaa huomattavasti työtämme!
Vakiokorvaukset
Sähkömarkkinalain mukaan sähkönkäyttäjällä on oikeus yhtäjaksoisten sähkönjakelukeskeytysten jälkeen vakiokorvauksiin, kun tietyt ehdot täyttyvät.
Vakiokorvauksen määrä perustuu asiakkaan arvioituihin vuotuisiin verkkopalvelumaksuihin veroineen (alv ja sähkövero) ja keskeytyksen yhtäjaksoiseen kestoon.
Keskeytyksen kesto (tuntia) | Korvausprosentti |
---|---|
12–24 | 10 % |
24–72 | 25 % |
72–120 | 50 % |
120–192 | 100 % |
192–288 | 150 % |
vähintään 288 | 200 % |
Yksittäisen verkkopalvelun keskeytyksen osalta maksettavan vakiokorvauksen enimmäismäärä on enintään 1 000 euroa. Enimmäismäärä koko kalenterivuoden aikana on enintään 200 % vuotuisesta verkkopalvelumaksusta tai 2 000 euroa käyttäjää kohti.
Laaduntarkistus
Takaamme SFS-EN 50160 -standardit täyttävän sähkön jakeluverkkomme alueella. Valvomme itse laatua säännöllisesti. Mikäli asiakas epäilee sähkönlaadun poikkeavan vaaditusta, teemme tarvittaessa sähkönlaatumittauksia. Merkkejä huonolaatuisesta tai epätasaisesta sähköstä ovat esimerkiksi välkkyvät valot ja hajoavat sähkölaitteet.